پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112126
بيانيه استادان لر زبان دانشگاههاي خوزستان درباره نامه نژاد پرستانه دانشگاه رامين
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 893


به گزارش پايگاه خبري پيرغار به تقل از  آژانس خبري بختياري (ايبنانيوز)، متن اين بيانيه به اين شرح است:

امروز در شرايطي كه كه به فرمايش مقام عظماي ولايت، "جبهه استكبار همه تيرهاي خود را بر ضد ملت ايران، خرج كرده و به تيرهاي آخر رسيده" و در حالي كه برگزاري شكوهمند اجلاس سران غيرمتعهدها دنياي استكبار و نظام سلطه جهاني را سرافكنده و مستاصل نموده بود؛ دست دشمن از قلم دوستي نابخرد و بي بصيرت سر برآورد و سبب شد تا دنياي رسانه اي غرب كه دو هفته پيش به الاغي عروسكي دلخوش كرده بودند؛ اين بار براي تهيه خوراک رسانه اي به سرپرست استادنماي دانشگاه رامين متوسل شوند و در شرايط كه ما بيش از هر زمان به وحدت و همدلي نياز داريم، بر طبل تفرقه و تشتت ملي و قومي بكوبند.

اقدام غير قابل دفاع سرپرست دانشگاه رامين، مصداق عيني "تير در خشاب خالي دشمن گذاشتن" است. اين اقدام جاهلانه چه در اثر سهل انگاري بوده و چه خداي ناكرده عامدانه باشد، سودش را فقط دشمن مترصد فرصت مي برد و دودش هم به چشم ملت مظلوم و صبور ايران اسلامي مي رود كه رفت.

ما جمعي از دانشگاهيان لرزبان استان خوزستان، ضمن عذرخواهي از محضر مقام معظم رهبري، مردم غيور لر و نمايندگان شريف مجلس، دانشجويان و فرهيختگان استان هاي همجوار خوزستان كه مجاهدات هاي بي بديل شان ناموس خوزستان و خوزستاني را از تجاوز دشمن بعث نجات داد، ضمن تشکر از وزير محترم به خاطر عزل فوري ايشان، خواستار اخراج سريع اين فرد هتاك از حريم مقدس دانشگاه هستيم.

از رياست محترم دستگاه قضا، دادستان کل کشور، و دادستان هاي استان هاي ذکر شده در اين نامه نژادپرستانه (استانهاي چهارمحال بختياري، لرستان، ايلام و خوزستان)، تقاضا داريم تا در اسرع وقت عليه اين استادنما، به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و توهين به قوميت ها، اعلام جرم نمايد.

ضمناً بر خود لازم مي دانيم نكات زير را در جهت هرچه روشن تر شدن اذهان عموم مردم شريف ايران اسلامي ابراز داريم:

?. نامه اين فرد، تنها بيانگر اعتقادات و افکار ايشان و گروه قليلي (که تعدادشان به انگشتان دو دست هم نمي رسد) از استادنماهاي دانشگاههاي خوزستان است که چندين سال است با توسل ظاهري به مقدسات، به تکفير هر کسي که از ايشان بيشتر مي فهمد، مشغول هستند.

در اين ميان، يكي از اين عده قليل استادنما، نابخردانه آنچه در دلش بوده به رشته تحرير درآورده است. لذا ما جمعي از دانشگاهيان لر زبان استان خوزستان ضمن اعلام برائت از اين اقدام سخيف و نژادپرستانه؛ اعلام مي داريم که قسمت اعظم پيشرفت هاي علمي دانشگاههاي استان خوزستان در نتيجه تلاشهاي مجاهدانه دانشجويان استان هاي ياد شده در نامه؛ حاصل شده است و برخود فرض مي دانيم از تلاش و مجاهدت اين دانشجويان ساعي تشکر و قدرداني نماييم.

?. برخلاف ادعاي اين فرد، در سراسر اين نامه هيچ اشاره اي به بومي گزيني يا افزايش پذيرش دانش آموزان خوزستاني نشده است و در واقع توجيهات ارائه شده از ايشان در مصاحبه هاي بعدي، دروغي بزرگ است که در راستاي فرار به جلو و کسب حمايت مردم شريف خوزستان از ايشان صادر شده است. ايشان ابتدا با توهين و سپس با توجيه دروغ، اوج تقواي ادعايي خود را نشان داده است.

?. ايشان در ادامه فرافکني ها، ناتواني مفرط خود در اداره دانشگاه را، حضور دانشجويان لر زبان نسبت داده و مدعي شده که سطح علمي دانشگاه با حضور اين افراد تنزل يافته است تا به اين صورت بتواند عدم تبديل حکم سرپرستي دوساله خود به رياست را، از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي توجيه کند. اين در حالي است که در بسياري از دانشگاههاي ايران به ويژه خوزستان، دانشجويان استان هاي ياد شده جزء ?? درصد اول قبولي هاي دوره هاي تحصيلات کميلي به شمار مي روند.

?. اين فرد هتاک، در اين نامه آشکارا قوم لر را زمينه ساز ايجاد مشکلات فرهنگي براي دانشگاه اعلام کرده است. در جهت آگاهي ايشان و ساير کوته نظراني که حرف دلشان با اين فرد بي بصيرت يکسان است؛ بايد عرض کنيم که قوم لر با اقتداء به مولاي متقيان که "زره بدون پوشش پشت" مي پوشيد تا به دشمن پشت نكند؛ از دوره آريوبرزن تا پرافتخارترين دوره تاريخ ايران يعني دوران دفاع مقدس، هميشه در خط مقدم و خط شکن بوده اند و در دوران صفويه که حکومت شيعي در ايران شکل گرفت بازوي توانمند صفويان در دفاع از مرزهاي كيان تشيع بوده اند. و در دوران مشروطه زير پرچم علماي اسلام، اصفهان و تهران را از يوغ استبداد نجات دادند. قوم لر بيشترين شهدايش را در آغاز عمليات هاي غرورآفرين تقديم اسلام و ايران نموده است که نشان دهنده غيرت و خط شکني اين قوم است. آري قوم لر مثل اين فرد و دوستانش، بسيجيان بعد از جنگ نبوده و نيستند. قوم لر در هيچ دوره از تاريخ سترگ ايران مثل اين فرد بي بصيرت و دوستانش بر ضد همبستگي ملي و تماميت ارضي ايران اقدام ننموده است.

?. براي ما دانشگاهيان استان خوزستان مايه شرمساري است که سکان هدايت قديمي ترين دانشگاه استان و دانشگاهي که به جاي دانشگاه جندي شاپور بنا نهاده شده، امروز به دست کسي است که نه تنها بهره اي از علم و فرهنگ نبرده؛ بلکه با بي بصيرتي تمام در شرايط حساس کشور برخلاف فرمايشات مقام معظم رهبري ضمن ايجاد تفرقه قومي، آشکار بر عليه امنيت ملي کشور اقدام مي نمايد. متاسفانه قاطبه دانشگاهيان استان بارها نظرات مشفقانه خود را در مورد عدم صلاحيت اين فرد بي بصيرت اعلام نموده بودند اما گروهي خاص، به انحاء مختلف، وزرات علوم را از عزل نامبرده منصرف کردند.

در پايان از همه همتباران بزرگوار قوم لر انتظار داريم همانگونه در دوران دفاع مقدس گوش به فرمان مقتداي خويش، حضرت امام (ره)، با جانفشاني خود دنياي استکبار را از رسيدن به مطامع نامشروعش ناکام گذاشتند؛ امروز نيز با تأسي و فرمانبري محض از مقام معظم رهبري، با حفظ آرامش و صبر انقلابي، نظام بين المللي سلطه را در خلق توطئه اي جديد ناکام گذارند.

با شناختي که از رئيس جمهور عدالت محور و وزير محترم علوم داشتيم، مي دانستيم که اين فرد به زودي از مقام خود عزل خواهد شد. اما عزل ايشان اولين قدم است و انشاالله قوم بزرگ لر، در هر يک از شهرهاي لرنشين، با اقامه حداقل يک دعوي عليه اين فرد هتاک، شرايطي را فراهم آورند تا ايشان براي پاسخگويي در پيشگاه محكمه، تا آخر عمر از يک شهر لر نشين به شهر ديگر در سفر باشد تا بتواند با فرهنگ بزرگ قوم بزرگ لر بيشتر آشنا شود.

يقيناً چنين کاري بدون اينکه دشمنان ايران و اسلام بتوانند کوچکترين استفاده اي از آن داشته باشند، سبب خواهد شد که هيچ فرد نژادپرستي نتواند اين گونه شفاف و رسمي به اقوام ايراني توهين کند. ضمناً همانگونه که در اين نامه ما هيچ اسمي از اين فرد گستاخ نياورده ايم، از عموم همتباران خود انتظار داريم در جهت بزرگ نشدن اين فرد کوته فکر، از اين به بعد فقط به سمت سابق ايشان اشاره کنند.

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html